Ik mocht als testlezer Stille schreeuw van Angela Marsons lezen. In het boek maak je kennis met Kim, een eigenzinnige en gedreven rechercheur. Het boek begint met een groep mensen om een ondiep graf. Zij hebben allemaal iets te verbergen en zijn tot elkaar veroordeeld. Het oude kindertehuis verbergt een hoop geheimen. Er worden verschillende lichamen gevonden van jonge vrouwen, die al jaren geleden begraven zijn. In het heden vallen er nieuwe slachtoffers die een link hebben met de jonge vrouwen. Het boek komt wat langzaam op gang, maar wordt steeds spannender, om uiteindelijk een verrassend einde te hebben. Kim is een vrouw met een gebruiksaanwijzing, ik vind haar sympathiek en puur. Haar verleden heeft sporen achter gelaten, in de loop van het boek wordt duidelijk wat de oorzaak is. Het trieste leven binnen het kindertehuis wordt goed en indringend beschreven. Wat ik ook mooi vond, was de humor die steeds in kleine details terug kwam. Ik kijk uit naar het volgende boek met Kim in de hoofdrol.

Reacties op: Kennismaking smaakt naar meer

Stille schreeuw - Angela Marsons