Uitgekookt, de Nicknames verbonden in een gruwelijk spel

Tinetee 12 september 2020
Met dank aan leesclub Thrillers and more en uitgeverij Hamley Books, las ik Uitgekookt van Pat Craenbroek.
Margaux Bakker, een jonge ambitieuze openbaar aanklager, bijt zich vast in een zaak tegen een arts die een paar onvergeeflijke medische missers maakte.
Het parket van Leuven krijgt te maken met een aantal bizarre sterfgevallen. Op het eerste gezicht lijken deze zaken niets met elkaar te maken te hebben .
Tegelijkertijd krijgt een jonge man een vreselijk ongeluk. Na een val van de trap is hij volledig verlamd. Als hij uit coma ontwaakt, begint hij zich langzamerhand steeds meer dingen te herinneren. Dan blijkt dat hij een gruwelijk geheim met zich meedraagt. De lezer wordt stapsgewijs meegenomen in de herinneringen.
We krijgen een beeld van het gezin waarin de jonge man Fre is opgegroeid. Samen met zijn ouders ,zussen Lin en Cas en zijn verstandelijk beperkte broer Mo, woont hij in een klein dorp. Als zijn ouders gaan scheiden, moeten de kinderen hun aandeel leveren in de zorg voor Mo. Moeder werkt als verloskundige, vaak in de avond en nachturen. De kinderen ervaren Mo vaak als een blok aan het been.
Fre vermaakt zich graag met online gamen, zo komt hij in contact met Vincent.
Wat begon als een onschuldige online vriendschap met de jonge Vincent, bleek uiteindelijk niet zo onschuldig te zijn.
De verstandelijk beperkte broer Mo wordtook betrokken. Uiteindelijk komen de beide broers terecht in een wereld waaruit niet te ontsnappen valt. Dit wordt Mo fataal.
Margaux Bakker en haar collega’s komen samen met de politie verbanden op het spoor.
Wat is de link tussen de verschillende bizarre sterfgevallen en wat heeft de verlamde jonge man hier mee te maken?
Langzaam, maar zeker wordt duidelijk wat het verband is, de waarheid is vreselijk. Wie is degene die wraak heeft genomen en zullen ze deze persoon op het spoor komen? Margaux Bakker rust niet voor dat ze de waarheid en de dader heeft achterhaald.
Met Uitgekookt heeft Pat Craenbroek een spannende en realistische thriller neergezet. Het boek leest als een trein en is moeilijk weg te leggen.
Ik waardeer het boek met 4,5 ster.

Meer recensies van Tinetee