Een mooie dwarsdoorsnede van het leven in de middeleeuwen in onze streken

Tommy Verhaegen 22 maart 2020
Er komen in dit boek enkele erg harde onderwerpen aan bod, maar de schrijver heeft er voor gekozen om ze altijd op een positieve manier te behandelen en niet te blijven staan bij de negatieve aspekten.
Dat geeft al snel een feelgood gevoel terwijl het toch wel een spannend boek is waarbij de heldin van de ene hachelijke situatie in de andere rolt.
De manieren waarop ze zich telkens weer kan redden is vaak ingenieus en gaat nog vaker gepaard met een flinke dosis (ongelooflijk) geluk. Dat duidt op een flinke dosis fantasie bij de auteur en veronderstelt toch wel dat de lezer hierin volledig meegaat. Ik vermoed dat dat bij de doelgroep (jeugd) makkelijker is dan bij een doorwinterd thriller lezer van middelbare leeftijd.
Zoals op de achterflap beloofd, levert het boek wel een mooie dwarsdoorsnede van het leven in de middeleeuwen in onze streken, altijd meegenomen als achtergrondinformatie.

Meer recensies van Tommy Verhaegen