Dit boek blinkt uit in vaagheden en onbegrijpelijke visioenen

Tommy Verhaegen 10 januari 2020
Mijn verwachtingen waren hooggespannen, na de vorige cyclus van zes delen. Na enkele bladzijden dacht ik dat ik me vergist had en dat de onmagier reeks eerst geschreven was en pas nadien de veelbelovende cyclus van de zwaarden. Maar nee, de schrijver zelf hielp me uit de droom in zijn voor- en nawoord waarin hij er uitdrukkelijk op wijst dat de onmagier reeks een voortzetting is van de eerste zes boeken, weliswaar na het verloop van heel veel jaren.
Daarom is het zo een tegenvaller dat dit boek uitblinkt in vaagheden en onbegrijpelijke visioenen, zonder ogenschijnlijke samenhang of echte verklaringen.
Het typische kenmerk van deze schrijver, niets ter zake doende korte tekstjes aan het begin van elk hoofdstuk, is ook weer van de partij.
De aktie en de plot verdrinkt als het ware in de vaagheden waarmee alles omgeven is. Hopelijk brengt het volgende deel de nodige uitleg en algemeen verbetering.

Meer recensies van Tommy Verhaegen