Uit de reeks "Tieners schrijven voor tieners" die algemeen een hoger niveau heeft dan het pure bakvisromantiek gedoe. Ook dit keer weer.
Al is tienerromantiek wel het hoofddoel, toch zijn de zijlijnen in de plot de moeite waard. In dit geval een kasteel en een hoop geheimizinnigheid daarrond.
De hoofdpersoon is een meisje (hoe kan het ook anders, de auteur is dat zelf ook) dat nog volledig openstaat voor romantische gevoelens. In het algemeen dan, maar absoluut niet voor de popster die haar moeder als logé in huis haalt.
Het slechte begin en de geleidelijke toenadering tussen de twee met enkele interventies van de vriendinnen vormen een lange intro en een ook het hoofdbestanddeel van het verhaal.
Het kasteel en de geheimzinnigheid daarrond maken het geheel compleet.
De afhandeling van de rompslomp rondom de erfenis wordt bijna als terloops op het einde vermeld en verdiende toch wel iets meer aandacht. Zeker in verhouding tot de plaats die de inleidende gebeurtenissen en het onderzoek ernaar kregen.

Reacties op: Leesbaar, niet enkel voor romantische meisjes, niet altijd even geloofwaardig.

Popster komt by patty - Baranelli