Life is a journey like a river.

TonnyJanssens82 25 april 2024
Ga als een rivier is een hartverscheurend coming-of-age-verhaal en een drama vol boeiende kracht. Door de combinatie van onvergetelijke personages en een adembenemende natuurlijke omgeving is het een meeslepend verhaal over overleven en worden, over de diepste mysteries van liefde, waarheid en lot.

Mijn beoordeling:

Als je de eerste paar pagina's van ga als een
rivier van Shelley Read hebt gelezen, weet je dat je iets heel bijzonders leest. Nu al één van mijn favoriete boeken die ik in 2024 gelezen heb, en hij zal nog lang in de herinnering blijven hangen als je klaar bent met lezen. Een verhaal dat meeslepend en zo mooi geschreven is, hartverscheurend, maar er zit hoop in het verhaal.

Het verhaal dat zich eind jaren veertig afspeelt, volgt de zeventienjarige Victoria (Torie) Nash die op jonge leeftijd al weet wat tragedie is. Nu werkt Victoria op de perzikboerderij van de familie in Colorado. Torrie is nu de enige vrouw in de familie. Het is laat in de zomer en Torrie gaat de stad in om een ​​aantal van de laat geplukte perziken te bezorgen, maar hier is een toevallige ontmoeting met een vreemdeling die veel gevoelens zal opwekken, maar er is ook gevaar. Wilson Moon is een Native American en bevindt zich op hetzelfde moment als Torrie in de stad. Ze ontmoeten elkaar, ook al is het een vluchtig moment in de tijd. Er is iets ontwaakt in Torrie, en ze vindt Wilson boeiend. Dit moment zal Torrie’s leven voor altijd verder veranderen.

Hoewel het begin van de roman in het begin misschien wat traag lijkt, zet het de toon voor wat er op de resterende pagina's gaat gebeuren en voor onze hoofdpersoon. De haat in de stad waar ze woont en degenen die niet welkom zijn in hun stad. Daarna volgen we Torrie terwijl ze het ouderlijk huis moet ontvluchten en zich in de bergen moet verstoppen. Hoe zal ze overleven in de wildernis? Ze is nu alleen en moet overleven terwijl de seizoenen veranderen. Maar het enige wat Torrie zal ontdekken is dat de natuur een manier heeft om te genezen. Maar het verhaal eindigt niet, want aangezien ze nu naar huis moet om nog meer verdriet te ontdekken, zal de familieboerderij die al generaties lang van hen is worden afgenomen en onder water komen te staan. De vallei zal overstroomd worden en voor altijd verdwenen zijn.

Dit is een verhaal waarin we Victoria volgen door de decennia die volgen. Ze heeft op jonge leeftijd tragedies meegemaakt, liefde en verloren liefde, evenals de ergste vorm van haat. Een roman die zich afspeelt in de wildernis en zo beschrijvend is voor de bergen en het landschap van Torrie’s leven. Er lopen verschillende thema's door ga als een
rivier. De personages zijn zo goed in de roman geschreven. Maar het schrijven van Shelley Read is adembenemend. Een roman die je niet mag missen.

Meer recensies van TonnyJanssens82