Cassie is een interessant karakter

TonnyJanssens82 13 april 2024
Lichaamstaal is het eerste boek in de Cassie Raven serie. Cassie is een jonge obductie assistente met een moeilijk verleden. Cassie had het geluk een goede mentor te vinden die haar op het rechte pad hielp. Wanneer deze mentor op haar tafel eindigt, gaat de bal aan het rollen.

De dood lijkt op een ongeluk, maar Cassie vermoedt dat er meer aan de hand is. Lichamen geven haar namelijk tips over hoe ze gestorven zijn. Ze gaat zelf op zoek naar de waarheid. Haar kennis van de menselijke anatomie en de persoonlijke band met deze patiënt geven haar een uniek perspectief.

Cassie voert hier zelf een onderzoek naar het overlijden van iemand die veel betekende voor haar. Dit boek is ook geschreven vanuit Cassie’s perspectief. Deze elementen zijn volgens mij heel bewust gekozen om Cassie’s back story op een natuurlijke manier te brengen. Het is tenslotte het eerste boek in een reeks dat rond haar draait. Dit is heel goed gezien en maakt mij ook nieuwsgierig naar de volgende boeken.

De manier waarop ‘Lichaamstaal’ geschreven is, zorgt ervoor dat het heel vlot leest.

heb wel genoten van dit boek, maar niet uitzonderlijk meer dan van een andere thriller. Cassie zelf is een heel leuk karakter en ik ben wel nieuwsgierig waar haar verhaal naartoe gaat in de volgende boeken. Dit slachtoffer was een goed middel om haar voor te stellen en dat maakte dit boek interessant, maar deze techniek lukt niet meer bij een vervolg….

Meer recensies van TonnyJanssens82