Ijzersterk en doordacht

Valerie Meijer 06 april 2020
Een boek met vijf sterren. Niet alleen vanwege een ijzersterk, doordacht en uitgevoerd geschreven verhaal. Maar ook (zoals ik later las) vanwege hoe Lisa Gardner zich hierin voorbereid.

In haar naam gaat het om D.D. Warren die verschillende (moord)zaken op moet lossen. De intuïtie van D.D. Warren over deze zaken wordt al vrij snel duidelijk voor de lezer zonder dit echt daadwerkelijk te benoemen. Dat intuïtie wordt verder besproken/toegelicht en uitgewerkt. Ondanks dat het een onderwerp heeft dat niet iedereen voor lief neemt en ook als zwaar kan vallen, vind ik de manier hoe het allemaal in mekaar zit dondersgoed.

Waarom ik nu pas weer de serie van D.D. Warren oppak weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik daar weer eens te laat mee verder ga. De verhaallijn is duidelijk aanwezig van D.D. Warren.
Voor iedereen die van misdaad houdt, is deze serie echt wel een aanrader. Het is qua onderwerpen wel weer iets zwaarder van de serie van MJ Arlidge maar het leest net zo vlug (al heeft het iets grotere hoofdstukken).
De hoofdstukken daarentegen zijn wel onderverdeeld in meerdere personages, maar dat onderscheid is tijdens het lezen goed te volgen.

Meer recensies van Valerie Meijer