Spannend maar ontroerend

Op de voorkant staat "Ontroerend, warm.. wat een heerlijk boek", niet wetende dat ik na het uitlezen van het boek deze zin totaal niet passend zou vinden. Hoewel er enigzins uiteindelijk wel een ontroerend verhaal aanbod komt, vind ik het ook veel weg hebben van een spannend boek. Je wordt meegenomen in het heden en verleden van verschillende personages, welke keurig aangekondigd worden. Hierdoor las ik het verhaal als een trein uit. Ook omdat ik graag wilde weten wat er precies gaande was. Ik had het verhaal niet kunnen voorspellen.

Door de manier waarop het verhaal is opgebouwd en uitgewerkt geef ik het vier sterren maar het verhaal pakte mij niet zozeer als ik had gedacht en dat krijgt van mij drie sterren.

Meer recensies van Valerie Meijer