Tegenvallend

Valerie Meijer 25 augustus 2020
Alles voor jou, in het Engels The Hypnotists Love Story. Een veel toepasselijkere titel dan in het Nederlands. Al achteraf gezien, is de titel wel begrijpelijk. Maar verwijst het meer naar de stalker.

Alles voor jou gaat over Ellen, een hypnotherapeute. Ze zou graag de liefde willen vinden en vindt die mogelijk bij Patrick. Echter Patrick komt met de mededeling dat hij haar iets moet vertellen. Hij schijnt een stalker te hebben waar Ellen wel benieuwd naar is.

Ik vind het een vrij langdradig verhaal. Met name omtrent die stalker. Op een gegeven moment vond ik het bloedirritant dat het maar over die stalker bleef gaan terwijl er niks mee gebeurde. Tot driekwart was het verhaal vrij oppervlakkig, zowel vanuit het personage van Ellen als vanuit het personage van de stalker. Ja, de stalker leren we helaas ook kennen maar het is zo geen sympathiek persoon.
Pas tegen het einde kwam er iets van actie in het verhaal die alles recht zette, kwamen gevoelens naar boven in het verhaal en de diepgang die ik miste. De eerste 200 pagina's vloog ik doorheen maar daarna lukte het me niet om het boek weer snel op te pakken. Nu toch uitgelezen omdat ik wilde weten hoe het zo eindigen.

Niet het meest geweldige boek van Liane Moriarty. De cover daarentegen vind ik wel echt mooi.

Meer recensies van Valerie Meijer