Thriller vol actie

Vanessa Huygens 21 februari 2020
‘Het Spel’ is een vervolg op ‘Boeman’. Beide boeken kunnen echter los van elkaar worden gelezen.
Zoals we van Lineke gewend zijn gaat het er alweer zeer spannend aan toe! Het hoofdpersonage Ras heeft net een bestseller geschreven maar krijgt niet echt de tijd om even tot rust te komen. Er wordt een aanslag gepleegd in zijn appartement. Al snel blijkt dat hij in een ziekelijk spel zit verwikkeld waarin hij moet vechten voor zijn leven en dat van anderen waaronder zijn dochter. Van bij het begin word je meegesleurd in het menselijk schaakspel waarin Ras dus een pion is.
Het verhaal is zeer vlot geschreven. Gedachten van de personages worden schuingedrukt. Hier en daar is er nog wel eens bruut van het ene personage naar het andere geswitcht, maar dat stoorde niet echt. Misschien zou er daar een nieuw hoofdstuk kunnen beginnen, wat voor iets meer rustpunten zou kunnen zorgen.
Het verhaal is vooral te volgen vanuit Ras’ perspectief. Het zou nog boeiender zijn mocht de lezer meer te weten komen over de tegenstanders; liefst doorheen het volledige verhaal geweven. Dit zijn slecht kleine en subjectieve suggesties.
Wie houdt van voortdurende spanning is aan het juiste adres. ‘Het Spel’ zit mooi in elkaar en is goed gevonden. Er zou perfect een bloedstollende serie of film van kunnen gemaakt worden :-)

Meer recensies van Vanessa Huygens