De zon huilt een traan..

Verkie 02 december 2019
Ondanks dat de Bijenhouder van Aleppo een geschreven fictie is, weerspiegeld het niets meer dan de werkelijke realiteit. Het boek laat je realiseren dat een vluchteling meer is dan een moslim uit een slecht ontwikkeld land. Integendeel.

Wat ik mooi vind aan dit boek is de sympathie en liefde voor het land dat Syriƫ ooit was. Een plek waar gezinnen woonden, naar school gingen en hobby's hadden. Een doodnormale plek. Niet het centraal middelpunt van terreur.

In het begin was het even inkomen. Verschillende namen, rollen en verschillende tijden. Het boek wekt veel vragen op, die op een later moment worden beantwoord. Vooroordelen worden ontkracht.

Vier uit de vijf sterren. Het einde is abrupt. Sommige vragen blijven onbeantwoord. Ik hoop dat ze samen bijen houden in Engeland.

Meer recensies van Verkie