Bijzonder liefdesverhaal

Veronique Janssen 04 augustus 2020
De flaptekst en cover van ‘Een glimp van jou’ spraken me direct aan. De titel is goed gekozen.

Doordat op de cover staat, De mooiste liefdesroman die je dit jaar zult lezen, werd de lat heel hoog gelegd. Ik weet niet of ik het de mooiste liefdesroman van dit jaar vond, maar hij was wel bijzonder. Ergens deed het verhaal me denken aan de verhalen van Jojo Moyes.

Joel en Callie zijn twee leuke personages. Joel geeft het verhaal iets extra’s. Soms zijn de personages echter wat vlak en miste ik bepaalde diepgang. De afwisseling van perspectief (het ene hoofdstuk is vanuit Joel en het andere hoofdstuk vanuit Callie) maakt het verhaal dynamisch en geeft het verhaal vaart.

‘Een glimp van jou’ bestaat uit verschillende delen (meer ga ik je er niet over vertellen). Bij het tweede deel krijg je een idee over het verhaal en hoe het zou kunnen aflopen. Soms is het een ietwat kabbelend verhaal, maar de intense liefde tussen Joel en Callie maakt veel goed.

Wat heeft Holly Miller een hartverwarmende stijl. Het is warm, vloeiend en gewoon heel mooi. Ik heb genoten van haar stijl.

Deze recensie verscheen ook op Veronique's Boekenhoekje

Meer recensies van Veronique Janssen