Lessen die je raken

Veronique Janssen 16 oktober 2023
‘Pluk je zegeningen’ heeft een prachtige cover. Hij is ingetogen, maar toch aansprekend. Het heeft iets sereens. Ik word er heel rustig van. De opmaak van het boek is sowieso heel verzorgd.

De inleiding bezorgde me al kippenvel. Het zette de toon voor de rest van de lessen. Alle 50 lessen bespreken gaat een beetje ver, maar sommige lessen kwamen echt binnen. De eerste les, ‘het leven is niet eerlijk, maar toch goed’, is zo’n prachtig hoofdstuk om mee te beginnen. Regina Brett deelt niet alleen een wijsheid, maar ze gaat ook in op haar eigen verhaal. Het is ontzettend persoonlijk. Regelmatig moest ik even slikken.

Ik ga het boek op mijn nachtkastje leggen bij mijn inspirerende boeken. Ik las alle lessen achter elkaar, maar het beste kun je hem eigenlijk steeds wegleggen na een les. Laat het bezinken en haal eruit wat bij jou past.

Regina Brett heeft een prachtige stijl. Het is beeldend, warm en omarmt je vol liefde. Het is alsof ze tegen je praat. Ze durft zich kwetsbaar op te stellen en nodigt je uit om dat ook te doen. ‘Pluk je zegeningen’ is een aanrader die je raakt!

Recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje

Meer recensies van Veronique Janssen