Het eerste hoofdstuk van thriller ‘Zoutelande’ zorgt er meteen voor dat je het verhaal ingezogen wordt!

wat Maaike leest 18 april 2024
Het verhaal
Vriendinnen Eline, Sascha en Lydia leren elkaar op jonge leeftijd in Zoutelande kennen. De plek waar Eline en Sascha telkens met hun ouders tijdens de zomervakantie terugkeerde en de plek waar de ouders van Lydia een pension runde.⁣
Jaren later hebben de drie vrouwen ieder een eigen leven: Eline heeft net een nieuwe baan in Amsterdam, Sascha verhuisde voor haar baan naar Limburg en Lydia is samen met haar man Gert een eigen strandtent in Zoutelande begonnen. ⁣
Echter is die ene week in september, waarin ze jaarlijks samenkomen in de Zeeuwse badplaats, voor hen alledrie heilig en hét moment om oude tijden her te beleven. ⁣
Ze genieten van hun samenzijn tot hen iets gruwelijks overkomt…. Is het toeval of is er een verband met een recente verdrinking in Zoutelande?⁣

Is het een aanrader?
Het eerste hoofdstuk van thriller ‘Zoutelande’ zorgt er meteen voor dat je het verhaal ingezogen wordt. De spanning is gelijk aanwezig en je maakt kennis met rechercheur Suzanne. Later volg je de gebeurtenissen vanuit Eline en komt ook Suzannes perspectief meerdere keren aan bod. Door deze twee perspectieven krijg je een compleet beeld van het verhaal. De schrijfstijl van auteur Linda van Rijn is zeer prettig leesbaar waardoor de hoofdstukken vlot weglezen. Alhoewel ik het plot aan zag komen, werd ik gedurende de verhaallijn meermaals aan het twijfelen gebracht met als gevolg dat ik door wilde blijven lezen. ‘Zoutelande’ komt duidelijk uit de pen van Linda van Rijn daar de verhaallijn herkenbaarheid vertoont met haar andere ‘vakantiethrillers’, het was niet de eerste thriller die ik van haar las maar ook zeker niet de laatste. De boeken zorgen voor meerdere uurtjes leesplezier!

Meer recensies van wat Maaike leest