Verhaal van deze tijd

WendyBlogt 16 januari 2024
Ik heb samen met mijn dochter meegedaan aan de Blue Monday leesclub van Uitgeverij Luitingh & Sijthoff.

Dit is het eerste boek wat ik van Rachel Lynn Solomon heb gelezen. Na het lezen van de achterflap werd ik al benieuwd naar het verhaal. De leuke en originele rode draad in het verhaal maakt je erg nieuwsgierig.

De personages in het boek zijn erg verschillend, zo heb je Shay Goldstein en Dominic Yun. Shay werkt al tien jaar als producer bij de radio en heeft de hoop ooit een eigen programma te krijgen en Dominic blijft maar herhalen dat hij een masterdiploma heeft en serieuzere journalistieke programma's wil gaan maken. Tot dat ze door de radio zender als "exen" aan elkaar gekoppeld worden om samen een programma te maken waarmee ze de zender zouden kunnen redden.

De emoties en gevoelens zijn erg goed beschreven, de twijfels of je zou willen en kunnen liegen tegen het publiek, de gevoelens die je niet kunt uiten, ruzies en alles wat daarbij komt kijken. En dan ook nog het enemies become lovers gedeelte. Je leeft helemaal mee met Shay. Het verhaal doet het genre eer aan, het is een echte feelgood. Als je aan het lezen bent dan denk je dat je het boek wel weg kunt leggen omdat je weet hoe het af gaat lopen, echter zou je gewoon moeten blijven doorlezen omdat het verhaal toch niet zo voorspelbaar is. Ook komen er verschillende gewetens dilemma's aan bod, want hoe ver moet je voor een baan gaan? Hoe laat je je behandelen door je werkgever en ga je ervoor liegen tegen iedereen?

Door het Social Media gebruik en de podcasts vond ik het echt een verhaal van deze tijd. Er worden veel thema's gebruikt zoals eenzaamheid, machtsmisbruik van mannen, verschillende etnische achtergronden, leugen, verlies, rouw, vriendschappen, ruzie en dan zal ik er nog wel wat vergeten zijn. Het maakt het verhaal erg compleet en was niet storend, het is dat ik er bij de leesclub op werd gewezen. Voor mijn vijftien jarige dochter waren de uitgeschreven seksscènes misschien iets te leerzaam, al zal ze er nu bij een volgende keer minder van op kijken.

De conclusie is dat het een mooi verhaal is om te lezen. Shay is iemand die al veel heeft meegemaakt en daardoor wellicht wat anders in het leven staat. Maar dat maakt haar personage wel geloofwaardiger. Het is een erg leuk verhaal om even lekker bij weg te dromen.

Meer recensies van WendyBlogt