Erg leuke reis samen met Floor

WendyBlogt 14 maart 2024

Ik heb een zwak voor camperbusjes, toen ik dat woord op de achterflap zag staan wist ik al dat ik het wilde gaan lezen. In het begin van het verhaal maak je kennis met Floor, ze weet wat ze wil, maar komt niet voor zichzelf op. Daardoor moet ze een klus gaan doen die ze eigenlijk liever niet zou doen. Haar personage is door Iris Visser erg goed neergezet, gaandeweg het verhaal krijg je dan ook sympathie voor haar. Ook het personage van Owen die Floor meeneemt in zijn camperbusje is goed uitgewerkt, de onderlinge dynamiek zorgt voor leuke momenten waarop je ze ook echt leert kennen.

Het is een verhaal wat je meeneemt op hun reis, het is lastig om weg te leggen want er zit een onderliggende spanning in het boek waardoor je wil weten hoe het af gaat lopen. Er zit een fijne snelheid in het verhaal die het vlot maakt om te lezen ook is het erg beeldend geschreven, hierdoor waan je jezelf in het camperbusje in Schotland. Naast de spanning en de romantische sfeer die er tussen Floor en Owen hangt zit er ook veel humor in het verhaal. Er worden ook bijzondere woorden en aanduidingen gebruikt om iets duidelijk te maken. Bij dit Feelgood verhaal denk je te weten hoe het af gaat lopen, maar Visser houdt van plotwendingen. Dat maakt het tot een erg mooi verhaal over een reis waar je graag bij was.

Dit boek is het eerste boek van Visser wat op papier is uitgebracht. Het is dan ook meteen een mooi exemplaar om in je kast te hebben staan. Of zoals de titel al zegt, het is een Schot in de roos.

HarperCollins bedankt voor het boek

Meer recensies van WendyBlogt