interessant verhaal

WendyBlogt 03 december 2023
Ik heb met dit boek meegedaan aan een blogtour, dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Dit boek is het tweede deel van het drieluik Vijf vrouwen en een familiegeheim. De cover van het boek laat Karl Hamer zien, hij was de man van Guusje Maes. Op het schutblad staat een brief die Marthje aan haar vader heeft geschreven. In dit deel lees je het verhaal van de opa van Rosemarijn Milo, Karel Hamer, hij leefde van 1882-1958. Hij is de man van Guusje Maes, over haar ging het eerste deel van dit drieluik.

In dit deel wordt je door de fijne schrijfstijl en de gebruikte woorden helemaal mee terug in de tijd genomen. Het verhaal is geschreven met feiten uit het verleden en die zijn aangevuld met tekst van Rosemarijn. Het verhaal leest erg fijn, het boek is geschreven vanuit het perspectief van verschillende personages. Ieder van hen heeft een eigen lettertype, al dan niet cursief weergegeven. Dit zorgt wel dat je even goed moet opletten om te weten vanuit welk perspectief het verhaal verteld wordt. Ook heeft elk personage een bepaalde schrijfstijl, waaraan je ze ook gaat herkennen. Door deze schrijfstijl krijg je wel echt het gevoel dat je de personages kent en je komt nog dieper in de familie geschiedenis terecht. In het boek staan ook veel foto's van brieven, gebouwen, foto's en kranten artikelen. Dit maakt het tot een sterker verhaal wat de geschiedenis van de familie weergeeft. Op het einde kun je lezen welke stukken feit en welke fictie zijn, dit maakt het verhaal nog sterker.

Het is een triestige inkijk in het leven van Karl Hamer. Geheel geschreven alsof het toendertijd geschreven is.

Het is een fijn verhaal om te lezen en ben ook zeker benieuwd naar het volgende deel " Eén jaar uit het leven van P.M.C.J.S.".

Meer recensies van WendyBlogt