Leuk voor tussendoor

Dankzij de leesclub van 'Het winkeltje in Cockleberry Bay' kon ik ook even genieten van de 'Britse Feelgood hit'.
Een aantrekkelijke cover met een verhaal over Rosa die een winkeltje erft in Devon en daar avonturen beleeft met haar hond Hot.
Rosa is een wees die tot nu toe niks heeft: geen vaste baan, geen geld (zelfs geen bankrekening), geen eigen verblijfplaats (ze woont bij Josh in) en ook niet heel veel eigenwaarde misschien. Ze erft van een mysterieuze onbekende een winkeltje in Devon met wat contant geld. Voorwaarde is dat ze het winkeltje niet mag verkopen - alleen weggeven mag. Als je nergens aan vastzit (zoals Rosa in Londen) kun je gemakkelijk beslissen.... Proberen!
En daar komt ze van alles en iedereen tegen. Leuk verhaal met hier en daar wat minpuntjes.
Ik vond het vermakelijk voor tussendoor, maar denk niet dat ik deel 2 en 3 ga lezen.

Meer recensies van wietske boonstra