Nederlandse vrouwelijke profiler, Julia Menken - een nieuwe serie

wietske boonstra 16 maart 2022
Na een tijd op veilige 'cold cases' te hebben gezeten moet Julia het veld weer in.
Na een traumatische ervaring (zo'n 5 jaar geleden) stond haar leven op z'n kop. Zakelijk en privé kostte het Julia de nodige moeite om weer redelijk normaal te kunnen functioneren.
Nadat het verminkte lichaam van een vijftienjarige jongen wordt gevonden wordt Julia gebeld om zich onmiddellijk op de PD te melden. Ze is opgeroepen op speciaal verzoek van een officier van Justitie; naar later blijkt een oude bekende, Maarten Brouwer.
Julia kent hem van de zaak waardoor ze een tijd op non-actief heeft gestaan.
Natuurlijk gaat ze aan het werk in deze zaak als profiler ook al wordt ze hier en daar tegengewerkt, ze doet haar best.
Het verhaal is geschreven vanuit Julia's perspectief; we leren haar goed kennen en leven met haar mee, zowel in haar werk als privé.
Het boek leest gemakkelijk, korte hoofdstukken, geen moeilijke woorden en/of zinnen - het komt qua spanning langzaam op gang maar het leest lekker door.

De boeken van Julia Menken zijn eerder verschenen in 'luisterboek'-vorm, nogal succesvol want vertaald in Duits, Engels, Spaans, Arabisch en Hindi!

Mijn beoordeling: 3 1/2 ster - omdat dat nog steeds niet mogelijk is rond ik het af naar 4 (voordeel van de twijfel)
Ik ben benieuwd naar deel 2.

Meer recensies van wietske boonstra