origineel verhaal over Bernadette, verteld door o.a. dochter Bee (voluit Balakrishna) - 3 1/2 ster

Een origineel verhaal dat verteld wordt door Bee, d.m.v. gewone vertelling en, aan de hand van mails, brieven, etc., door meerdere personen en dan ook nog verspringend in tijd.... Soms wat verwarrend.
Bernadette en Elgie zijn de ouders van Bee. Ze wonen in een oud, heel oud, huis (een vroegere school voor onhandelbare meisjes) in Seattle.
Stukje bij beetje komen we te weten waarom Bernadette, vroeger een veelbelovend architect wonend in Los Angeles, nu in Seattle woont in een oud vervallen, lekkend tuchthuis, dat langzaam opgaat in de begroeiing van de heuvel waarop het staat. En waarom ze niks veranderd aan het huis, geen contact heeft met de mensen om hen heen en eigenlijk niet meer normaal functioneert in het leven.
Bee groeit op in Seattle, gelukkig, onwetend van het naderend onheil.
Zij heeft een goed contact met haar moeder en met haar vader is het oké, maar hij is meestal aan het werk.
Dan gebeurt het ondenkbare..... Bernadette is verdwenen.
Waar is haar moeder?
Waar is Bernadette?

Meer recensies van wietske boonstra