Afdaling?

Wederom een boek met Martin Servaz in de hoofdrol.
Alhoewel hij dit keer niet in functie is (hangende het onderzoek) bemoeit hij zich natuurlijk overal mee.
En hoewel hij gewaarschuwd wordt om zich er niet in te mengen speelt hij een hoofdrol.
Het begint in eerste instantie met een telefoontje van zijn ex-vrouw Marianne, die jaren terug ontvoerd is door Hirtmann. Ze meldt dat ze ontsnapt is en dat hij komen moet - geen politie! Natuurlijk reist hij gelijk af naar het bos - waar ze volgens haar zit - het bos in de Pyreneeën, met een klooster bij hoge bergen. Daar aangekomen gaat hij naar het klooster en samen met de monniken doorzoeken ze het bos. Mooi omschreven, je waant je in het bos.
Mooi schrijven kan Minier zonder meer, maar voor mij zaten er ook veel gedeelten in die ik niet mooi vond. Veel verwijzingen naar eerdere boeken (toch wat teveel naar mijn zin). En soms wat ongeloofwaardige dingen. Plotselinge 'sex'-scenes tussendoor. De beste beoordelingen voor dit boek komen van liefhebbers die de hele serie van Martin Servaz lezen, denk ik.
Ik vond het oké, maar niets bijzonders.

Meer recensies van wietske boonstra