Lang warrig verhaal

wietske boonstra 30 september 2021
Recensie de Jagervariant deel 1, Het Narrenmat

Laat ik beginnen met te zeggen dat de schrijfstijl van Ron Hartman mijn beoordeling behoorlijk heeft beïnvloed. Er zitten veel schrijf- en stijlfouten in het boek en daarbovenop komt het plaatsen van gedachten middenin een zin. Ik snap de bedoeling ervan maar ik vind het storend (bovendien loopt een zin daarna geregeld niet goed door).
Het verhaal gaat over Erik, die in het geheim werkzaam is bij de Nederlandse vestiging van BRI. Het begin is explosief. Maar het vervolg blijkt ontzettend verwarrend. Veel namen, van personen of (code-namen van) systemen. Het verhaal gaat alle kanten uit; over alles en iedereen wordt wat geschreven, vaak in vaktermen die een leek niet kent. Ook zijn gedeelten tekst in vreemde talen geschreven met vertaling.
Alles met elkaar levert een ingewikkeld verhaal waar het leesplezier negatief wordt beïnvloed door te veel fouten, te veel personen, te veel specialistische informatie. Mijn beoordeling 5,5 (achteraf denk ik dat een 5 nog hoog genoeg is)

Meer recensies van wietske boonstra