spannend met gruwelijke details

08 oktober 2014
Het debuut van Bernhard Aichner “Wraakgodin” heb ik met veel plezier in één dag uitgelezen.
Het verhaal begint met de kleine Blum en haar verschrikkelijke jeugd, waardoor je direct sympathie én medelijden krijgt met haar. Als Blums ouders vervolgens verdrinken, wordt dit door de buitenwereld gezien als een ongeluk. Blum weet echter wel beter …
Blum trouwt met haar redder en ze wordt een sympathieke en lieve echtgenote en moeder. Als het noodlot toeslaat en Mark verongelukt, verandert het leven van Blum in korte tijd totaal. Ze neemt het heft in eigen hand en gaat op zoek naar de ware toedracht van Marks dood.
Hierin slaagt ze wonderbaarlijk en we worden als lezer meegesleept in vijf afschuwelijke moorden!
De spanning neemt gedurende het lezen toe. Het slot van het boek is verrassend. De schrijfstijl is mooi, kort en duidelijk; het leest als een trein. Ondanks het feit dat Mel echt gruwelijke en ontoelaatbare handelingen verricht, bleef ik sympathie voelen voor Mel en hoopte ik dat het goed zou aflopen met haar.
Kortom, een spannende, genadeloze én gruwelijk thriller, vol met verschrikkelijke details. Voor de liefhebber!

Meer recensies van