Hoe sterk is de band tussen mens en dier als een oorlog daar tussenkomt

Wilnanda Hardeman 27 april 2024 Auteur
Een mooi en ontroerend verhaal waarin onvoorwaardelijke liefde tussen mens en dier centraal staat. Waarin het begin van het verhaal Peggy de hond Beau red ontstaat er een onvoorwaardelijk liefdesband tussen de hond en het meisje. Ook de kat Mabel die in hetzelfde huis woont heeft een speciale band met het broertje Wilf. Maar dan breekt de Tweede wereldoorlog uit en blijft niets meer hetzelfde.

Ik vond het zoals ik in het begin al zei een prachtig en ontroerend verhaal.Een boek dat is geschreven vanuit de belevingswereld van hond Beau ook kat Mabel en vogel Bomber zijn belangrijke personages in dit boek. Het is een jeugdboek maar ik vond sommige gedeeltes in het verhaal met name over gebeurtenissen in de oorlog best heftig om te lezen (als het voor jeugd is geschreven). Daardoor ook zeker geschikt voor jongvolwassenen en volwassenen. Het is wel een verhaal waar je direct in zit en je wil ook meteen doorlezen.Het verhaal is opgebouwd In makkelijk te lezen korte hoofdstukken. Waardoor het ook heel prettig wegleest.

Meer recensies van Wilnanda Hardeman