Wat een parfum teweeg kan brengen ...

Een stukje geschiedenis over het wereldberoemde parfum Chanel No. 5. Geschreven op een prettig leesbare manier, met veel illustraties.

Dit boekje leert ons iets over de legendarische Coco Chanel zelf; over hoe zij dit parfum liet ontwikkelen, en hoe zij dit in een recht-toe-recht-aan flesje verkocht. Met een recht-toe-recht-aan etiket.
Flesje & etiket werden bijna net zo legendarisch als de inhoud ... zeker ook omdat ze in 1985 door Andy Warhol waren vereeuwigd.

Terug naar 1952: Chanel No. 5 was al wereldberoemd, toen Marilyn Monroe de verkoop van 'Chanel No. 5' een enorme boost gaf. Haar puntige uitspraak droeg ook fors bij aan het imago van de filmster zelf, die hiervoor niet door Chanel was betaald.

Tot zover mijn greep uit dit illustere boekje. Het laat u even uit uw dagelijks leven wegdromen ...

Meer recensies van woutvisser3831