Klopt helemaal

woutvisser3831 05 oktober 2023
Rond 1980 bezocht ik Ierland regelmatig -- ik had er familie wonen met wie het goed klikte.

Schrijver Karl Geary brengt het Dublin van toen heel goed tot leven. En doet dat vanuit de 'onderkant' van de Ierse samenleving. Twee marginale jongeren, met een ongelukkig ouderlijk huis, die samen het geluk proberen te vinden. Of ze dat ook lukt, laat Geary in het midden -- hij beschrijft hun pogingen, hun avonturen, hun schaarse successen en hun vele tegenslagen.

'Juno en Legs' is niet een boek waar je vrolijk van wordt. Maar het is goed geschreven, en boeit van het begin tot het einde. In alle 'misery' die een stad als Dublin te bieden heeft.

Meer recensies van woutvisser3831