Een gruwelijke thriller

Yana P 16 november 2019
In Zon van de nacht zien we een jonge vrouw die betrokken geraakt bij een auto-ongeval en zich niets meer kan herinneren over zichzelf. Ze noemt haarzelf Madeline en probeert samen met de sheriff op zoek te gaan naar haar identiteit. Langzaamaan begint ze meer te weten te komen over haarzelf en ontdekt ze dat niet alles even mooi is aan haar verleden. Ze begint te dromen over haar verleden en komt erachter wat er met haar familie is gebeurd. Wanneer haar duister verleden aan het licht dreigt te komen , beslist ze om aan alles een einde te maken.

Madeline is een heel interessant personage. We leren haar kennen als een onschuldige vrouw, die haar geheugen is kwijtgespeeld na een ongeval. Wanneer we samen met Madeline meer over haar verleden te weten komen, ontdek je dat ze toch niet zo schuldig is als je denkt. Ze wordt verliefd op twee verschillende personen, hierdoor maken we kennis met de menselijke kant van Madeline. Dit maakt haar voor de lezer wat toegankelijker en makkelijker om zich in haar situatie te verplaatsen. Madeline is een vrouw met ballen aan haar lijf die weet wat ze wilt, maar ze heeft toch haar zachte menselijke kantjes. Dit maakt van Madeline een uitstekend hoofdpersonage.

Dit boek lijkt op zich een onschuldige thriller over een vrouw met geheugenverlies, maar niets is minder waar. Jerrad Hoff begint rustig aan, maar laat daarna alles gruwelijke details los op zijn lezers. Hoe meer ik te weten kwam over Madeline en haar verleden, hoe meer ik gruwelde van alles wat ze had meegemaakt. De details van deze scènes zijn zo goed uitgewerkt, dat je er precies midden in zit. Het verhaal zou zo in een film kunnen gemaakt worden. De spanning wordt vooral opgebouwd in de actiescènes. De rest van het verhaal wordt ingevuld met lange literaire zinnen die niet altijd even gemakkelijk waren om door te geraken, maar die wel een meerwaarde geven aan het verhaal.

Het boek is niet wat ik verwacht had, maar heeft me zeker verrast. Het bevat de nodige plotwendingen en ,voor diegene die hier van houden, een reeks bloederige details. De scènes waren niet altijd even realistisch, maar dit boek kan het zeker hebben. Het verhaal las niet al te snel door de lange literaire zinnen, maar de actiescènes zaten gevuld met spanning en vlogen dan weer voorbij. Een leuk boek voor liefhebbers van thrillers met wat meer actie erin.

Meer recensies van Yana P