2020 Kamp Alpha; Spannend en goed geschreven

Yvonne Vogels 13 juni 2020
Het boek is van begin tot het einde spannend, ik weet, dat is een cliché maar wel eentje die op dit boek echt van toepassing is. Je wordt echt in het verhaal gezogen vanaf de eerste bladzijde. Dat het thema van dit boek per ongeluk veel op de werkelijkheid lijkt, is écht toeval. Een toeval dat er bij mij voor zorgt dat ik nog meer ga nadenken over het verhaal zelf.
Natuurlijk is het verhaal fictie. Het maakt het dan weer makkelijker om te relativeren over wat er gebeurt in het boek.
De hoofdpersonen zijn stevig neergezet, karakters die je gewoon in je eigen omgeving rond hebt lopen. Ze zijn goed uitgewerkt en hun karaktertrekken en eigenschappen nemen je mee in hun gedachten en gevoelens en maken het verhaal levendig. De overige karakters zijn ook goed neergezet, sommige vervullen een kleine rol in het verhaal maar ze horen er wel bij. De spanning die je moet voelen is duidelijk en groots aanwezig. Dat maakt het echt de moeite van het lezen waard.
Ik heb al Suzanna Esther haar eerdere boeken gelezen en vind dat ze als schrijfster heel erg is gegroeid. Waar ze voorheen soms rommelig schreef en de personages vaak niet tot in de diepte kon neerzetten, doet ze dat in dit boek wel. Dat maakt het meteen een volwaardige thriller die precies past in het rijtje tussen de grotere auteurs van Nederland zoals bijvoorbeeld Esther Verhoef en met haar rauwheid van schrijven zou ik dit boek ook zeker willen vergelijken met de schrijfstijl van Renate Dorrestein.
Mijn advies is dan ook neem het ‘risico’ en lees dit boek. Wedden dat je er geen spijt van krijgt.

Meer recensies van Yvonne Vogels