2021 Kamp Alpha - de nieuwe wereld

Yvonne Vogels 27 februari 2021
Het vorige boek eindigt op het moment dat Lisette Jaring, Arjen Verlinden en Maan van Brederode opgepakt worden bij het kamp wat ze gevonden hebben. Hier waren ze naar op zoek, of toch niet?
Het einde was ontzettend spannend en daarom keek ik reikhalzend uit naar deel 2. Maar dit moet de schrijfster Suzanna Esther dan nog maar waar kunnen maken natuurlijk. Nou dat heeft ze gedaan!
Deel 2, beter bekend als 2021 Kamp Alpha - de nieuwe wereld is weer een prachtpareltje en een sterk vervolg op het eerste deel.
De hoofdpersonages zijn ongeveer hetzelfde, Lisette en Arjen delen een huisje met Maan en Danielle van Brederode en ook Warner werkt in zijn laboratorium in het kamp. Sophie, de vroegere vriendin van Arjen vestigt zich als tandheelkundige.
Allemaal zijn ze op hun eigen manier op zoek naar een nieuw begin.
Wat ik vooral leuk vond in dit boek was dat je de personages nog beter leert kennen en je nog meer met ze verbonden voelt. Het boek voert je mee in de fictieve wereld van het kamp. Natuurlijk is ook nu er nog steeds sprake van een onbekende infectieziekte die de personages in het boek in zijn greep houdt. Maar er is echt een groot verschil met de werkelijkheid vooral in hoe het uiteen gezet wordt en hoe men er mee omgaat. Zowel op het persoonlijk vlak van de personages als de politieke insteek.
Het is puur fictie en waar die scheidingslijn in het eerste deel misschien nog dun was is deze nu groter omdat er voor mijn gevoel nog meer fictieve elementen aan toegevoegd zijn. Niet dat het verhaal nu ongeloofwaardig wordt, integendeel! Het wordt een echt eigen op fictie gebaseerd verhaal waarin je je even in een andere wereld kun wanen.
De kwaliteit van het schrijven is ook nu weer gegroeid, je merkt dat de schrijfster steeds meer ‘volwassen’ wordt en vertrouwd raakt met het schrijven maar toch absoluut niet haar eigen kracht en stijl verliest. Ik lees heel erg graag boeken van deze schrijfster en raad ook iedereen aan om dit boek ( natuurlijk eerst het eerste deel! ) te gaan lezen. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Meer recensies van Yvonne Vogels