Spanning ten top

Angieroxy 05 januari 2017
Dit boek is mij aangeraden door mijn zusje. Dus ik ben hem toen eens gaan opzoeken en de cover van het boek sprak mij gelijk aan. De cover beloofd een spannend horror verhaal.Toen ik eenmaal begonnen was in het boek kwam het al snel naar voren dat het geen horror verhaal is. Het gaat meer de kant op van een waanzinnig spannende thriller. Ik was echter niet teleurgesteld dat het geen horrorverhaal was.
Het verhaal is uniek. Ja er zijn meerdere boeken die gaan over een uit de hand gelopen experiment . En apocalyptische verhalen. Maar de vertel-en schrijfstijl maken dat dit verhaal anders is. Ook het plot en het lot van Amy maken het verhaal compleet anders dan andere verhalen in dit thema.
Het minpunt van het boek vind ik wel de uitgebreide schrijfstijl van Justin. Alles wordt dit in elke klein detail beschreven. Met ellenlange zinnen. Dit gaat heel snel vervelen. De eerste 400 pagina's lukt nog wel. Daarna gaat het tegen staan. Waardoor ik op een gegeven moment met tegenzin ging lezen. Maar het verhaal maakt dit wel goed .Ik geef De Oversteek 3/5 sterren.

Meer recensies van Angieroxy