Alex: twee maal van ongekende schoonheid!

auke venema 16 oktober 2015
Laten we er geen doekjes om winden: Alex is als boek en als personage van ongekende schoonheid! Omdat er qua waardering geen 4,5 sterren kunnen worden gegeven worstelde ik eerlijk gezegd met een dilemma. Geef ik Alex 4 of 5 sterren? Omdat het boek Irene mij qua plot meer overrompelde dan die van Alex was mijn eerste neiging om 4 sterren te geven. Uiteindelijk zijn het er t och vijf geworden! Waarom?
1. Nadat ik de laatste bladzijde had omgeslagen heb ik direct enige hoofdstukken herlezen en ben tot de conlusie gekomen dat Alex een ongewoon goed verhaal is!
2. De humor in het boek is prachtig! Vooral Ar mand steelt de show met het vergaren van allerlei gratis materiaal.
3. De rolverdeling tussen Camille, Louis en Armand is fantastisch om te lezen.
4. Het boek zit weer vol levenswijsheden die wij als lezers er voor niets (let op, Armand!) bij krijgen! Bijvoorbeeld : Een wonder wordt altijd door argwaan onthaald.
5. In de laatste zinnen van dit verhaal wordt het moraal van dit verhaal mooi ontvouwd!

Al met al stof genoeg om toch voor de volle score van 5 sterren te gaan, dacht ik zo.

Meer recensies van auke venema