inkijkje

13 januari 2018
Hoewel ik normaal geen literatuur lees maar meer van de romans ben, heb ik dit boek toch met veel plezier gelezen. Het boek geeft een inkijkje in het koninklijke leven van de sjah van Perzie in het begin van de vorige eeuw. Over hoe hij regeert, nou ja, hij is nogal zwak en anderen beslissen vaak voor hem. Over zijn harem, zijn dochter. Hij maakt een reis door Europa en wordt uiteindelijk min of meer op non actief gezet door zijn volk want dat wil een grondwet en een parlement. Net als de sjah denkt dat hij alles weer onder controle heeft en een foto van zichzelf laat maken in de pose van Napoleon wordt hij neergeschoten. De schrijver is inderdaad goed in staat om je mee te nemen in het verhaal.

Meer recensies van