blue water2 25 oktober 2012
Deel 3:
meewerkt. Af en toe lijkt Lisa een kans te zien om uit deze hel te kunnen ontsnappen, maar het kan evengoed opgezet spel zijn van Kreuger om haar te testen. Maar hoe weet ze zeker dat als ze niets uithaald, Kreuger zich aan zijn woord houdt? De psychologie is dus zeker een sterk aspect in het boek.

Het is een boek dat echt zeer vlot leest. Ik lees echt niet vaak boeken en meestal is het tegen mijn zin, maar dit boek is het eerste boek waarin ik echt verder wou lezen wanneer ik de tijd niet had om het verder te lezen. Door dit boek te lezen krijg je een idee van hoe het er psychologisch aan toegaat bij mensen die gegijzeld worden of die bedreigd worden met de dood en dat vind ik wel een goede eigenschap van het boek. Omdat er twee verhaallijnen zijn probeerde ik ze met elkaar te linken en zo proberen te voorspellen hoe het verhaal zou aflopen. In grote lijnen was het wel een beetje voorspelbaar maar het einde was evengoed toch nog verrassend. Er gebeurden ook steeds dingen die ik niet zou verwachten. Ik vond het boek zo goed dat elke keer dat ik verder ging met lezen meteen weer in het verhaal werd gesleept en het leek alsof ik alles gewoon mee beleefde. Het is ook totaal geen ingewikkeld boek en het verhaal is ondanks de twee verhaallijnen zeer goed te volgen. Voor mij is het momenteel het beste boek dat ik tot nu toe al gelezen heb.

D.J. 6K