Gabriël een duister debuut

Saphira 26 juni 2017
                                                        MENING

Ik zag dit boek voor het eerst en voelde mij aangetrokken naar het boek. De cover ziet er duister en mysterieus uit en de beschrijving maakte mij nog nieuwsgieriger naar het verhaal. Het boek zelf is niet erg dik, 249 bladzijden, maar niet elk dik hoef dik te zijn. Voor dit verhaal heeft het boek een mooi aantal bladzijden. De prijs is ook netjes en hierdoor ook aantrekkelijker voor de jongere lezers.

Het verhaal zelf gaat over een jongen genaamd Gabriël die heel veel geeft om zijn oma. zo veel dat hij zelfs een afspraak maakt met 'De Dood' zodat ze in de hemel komt. Met deze afspraak is hij de loopjongen van De Dood en helpt iedereen om rustig sterven. De Dood geeft hem soms onmogelijke situaties die het voor Gabriël niet makkelijker maakt.Wat houd De Dood nog meer verborgen ? Is hij zijn afspraken wel nagekomen? Welke afspraken heeft hij nog meer gemaakt?

Het verhaal is op een vlotte en duidelijke manier geschreven. Hierdoor leest het fijn weg weg. De personages zijn ook goed beschreven, alleen als ze allemaal bij elkaar zijn is het soms een beetje verwarrend. Af en toe was het verhaal een beetje voorspelbaar, maar dat was voor mij niet storend. Verder is het een leuk, goed en spannend boek wat voor Young adult is geschreven, maar ook goed te doen is voor de oudere lezers onder ons.

Goed debuut en ik kijk uit naar het volgende deel .

STERREN

Ik geef dit boek 3,5 sterren