Goede middelmaat

15 juni 2015
Op het kerkhof van Shoreham-by-Sea wordt het lichaam van een vermoorde vrouw gevonden. Caitlin en haar team worden ingeschakeld om de misdaad op te lossen.
Hoewel de auteur een Nederlander is, heeft hij geen typisch Nederlandse thriller afgeleverd. Het verhaal speelt zich af in Engeland en de handeling verloopt ongeveer even traag als in Britse detectiveseries. Het boek leest wel lekker weg. Net als Caitlin wil je achterhalen hoe de vork in de steel zit. Ik zou dit verhaal zeker geen thriller noemen, een detectiveroman lijkt me beter. De term psychologisch past wel, want Fousert is erg sterk in het psychologisch uitdiepen van personages. Aan zijn zinsbouw moet de auteur wel nog wat werken. De foutieve zinsconstructies zijn soms storend. Er zitten ook wat te veel toevallige gebeurtenissen in het verhaal.
'Caitlin II. Wapenfeit' is geen hoogvlieger, maar ik heb het wel met plezier gelezen. Het is een (ont)spannend verhaal dat zeker geschikt is voor een verfilming!

Meer recensies van