Laat maar liggen

Encaustichris 19 november 2015
Ha fijn, dacht ik: een nieuwe Scandinavische schrijver!
Als groot fan van meerdere Scandinaviërs keek ik uit naar dit boek, het zou een pageturner zijn.
Wat viel het boek tegen: Een ex journalist raakt betrokken bij een moord in de SM scene, en gaat op onderzoek uit. Hij heeft zelf ook een voorkeur voor SM, het wereldje is hem niet vreemd. Al doende leert hij veel mensen kennen, en raakt zelf ook in gevaar.

Dit boek is het debuut van Mats Olsson, naar mijn mening heeft de auteur nog een en ander te leren voor zijn volgende boek verschijnt. Hoewel het kanp is mij meermalen boven een thriller in slaap te laten vallen kan dit niet de bedoeling geweest zijn. Het boek sleept zich voort, pas na een pagina of 300 komt er echt vaart en wat spanning in het verhaal.

Een tegenvaller voor mij. Ik las het boek voor de leesclub. Was dit niet het geval dan had ik het niet uitgelezen!

Meer recensies van Encaustichris