Potentie, maar net niet voldoende uitgewerkt

Ik heb dit boek rechtstreeks bij de auteur gewonnen, waar ik uiteraard enorm dankbaar voor ben. De cover is echt prachtig. Het verhaal is op zich prima en zal vele kinderen aanspreken. De uitwerking is wat mij betreft helaas niet voldoende. Aan de ene kant is het taalgebruik soms erg simpel, aan de andere kant wordt er gepraat over onthoofding, moord en doodslag. Dit maakt dat het verwarrend is om te lezen , maar ook om na te gaan voor welke doelgroep dit boek bedoeld is. De personages zijn wat clichématig. Een voorbeeld van is een jongen genaamd Arthur die zeer behendig is met een zwaard. Voor mij is dat te vanzelfsprekend. De wereld die is gecreëerd spreekt tot de verbeelding, maar had wat mij betreft dieper mogen worden uitgewerkt, nog meer in detail.
Wat mij helaas ook opviel is dat er best nog wat taalfouten instaan. de Vlaamse uitspraken zijn geen probleem voor mij, maar kunnen voor Nederlandse kinderen wel verwarrend zijn. Al met al een aardig verhaal, maar zou met een goede redactie veel beter kunnen zijn.

Meer recensies van Cindy Strijkers- Brakel