Dit is een debuut, de eerste roman van de hand van Jasmine Warga en wat een prachtig emotioneel verhaal. Een dikke 5*, een aanrader. Een verhaal dat je raakt tot in je hart. Jasmine schreef dit boek na het overlijden van één van haar beste vrienden.

Het onderwerp is zelfmoord. Het gaat over mensen die je begrijpen en door hen in je leven toe te laten, dingen kunnen veranderen. "Hoe verloren je je ook voelt, je bent nooit alleen".

"Ik geef het op, ik geef me over. Ik ren weg van het zwarte gat dat mijn toekomst is. Een depressie is als een zwaar gewicht waaraan je niet kunt ontsnappen".

In dit verhaal volg je Aysel Seran, 16 jaar die het leven zat is, haar angst niet langer aan kan. Om hier niet alleen mee om te hoeven gaan meldt ze zich aan bij de website "Soepel heengaan". Hier krijgt ze een reactie van Roman 17 jaar (FrozenRobot) die niet meer kan leven met zijn schuldgevoel. De datum waarop ze de daad zullen plegen is 7 april, over nog 26 dagen ... In dit verhaal worden de dagen afgeteld, het staat vast ... Totdat Aysel verliefd wordt op Roman en ze langzaamaan verandert van gedachten. "Hij is niet langer FrozenRobot, mijn zelfmoordpartner. Hij is Roman. Hij is niet langer de persoon met wie ik wil sterven; hij is de persoon met wie ik wil blijven leven"

Een verhaal vol emoties, schuldgevoelens, angsten. Je gaat van Aysel en Roman houden, leeft mee met de beslissingen die ze nemen, ook al ben je het er niet mee eens. Je leest hoe de invloed van de mensen om je heen je kunnen veranderen. Hoe kwetsbaar het leven eigenlijk is.

"Doordat ik jou leerde kennen, ben ik dingen anders gaan zien. Ben ik anders tegen mezelf gaan aankijken. En het enige wat ik nu wil, is dat jij jezelf ziet zoals ik je zie".

Reacties op: Indrukwekkend debuut

Bestel het boek bij Libris vanaf 17,95 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99