Goed doordacht

Claudia Verleg 15 april 2015
Ten eerste wil ik Hebban bedanken voor dit leuke boek!

Als ik dit boek zou vinden in de winkel, zou ik het zeker opgepakt hebben. Maar na het lezen van dit boek vind ik de cover maar raar. Ik snap zelf niet goed wat dit met het verhaal te maken heeft, want de cover zet je op het verkeerde spoor.. Dat terzijde.
Ik had nog nooit eerder een boek gelezen van Toni Coppers. Ik had er dus geen verwachtingen bij. Het eerste wat me opviel waren de Vlaamse woorden. In het begin stoorde dit me, maar na een tijdje was ik eraan gewend en was het alsof ik niet anders wist.
Het boek gaat over Liese Meerhout, een recherche in Antwerpen. Ze onderzoekt de ontvoering van Emma. Het enige spoor dat ze hebben is een onbekend busje. Er spelen wat verdachte personages mee, wat te verwachten is bij een thriller. Toch weet Toni Coppers de spanning er goed in te houden.
Het boek leest erg vlot, de zinnen zijn goed geschreven en met een groot lettertype. Door de spanning ben je er helaas zo doorheen.
Ik vind het een goed doordacht verhaal, met een redelijk nieuw thema dat erin zit (geen spoilers). Dit zette me echt aan het denken, en het heeft er ook voor gezorgd dat ik extra ging meeleven met de personages. Een leuk en verassend einde, met een motief dat goed uitgewerkt is.
Wat voor mij een minpuntje is zijn de 'soms te eenvoudige zinnen'. Ik had op sommige plekken graag meer detail gewild. Soms om het gruwelijker te maken, soms om op bepaalde stukken de nadruk te leggen.
Al met al een goed boek, ik ben zeker niet teleurgesteld. Ik ben benieuwd naar de volgende boeken die deze schrijver gaat schrijven!

Meer recensies van Claudia Verleg