13 maart 2014
Ik kan me niet meer voor de geest halen waar De Eetclub over ging. Dat maakt voor het lezen van Debet niet uit, af en toe wordt er naar de gebeurtenissen uit De Eetclub verwezen. Debet is goed te lezen, zonder die voorkennis.

In Debet gaat het over Karen, een van de leden van De Eetclub. Zij woont nu met haar man Michel en de kinderen in Blaricum. Michel verongelukt in een eenzijdig ongeval. Is het wel een ongeluk of is het zelfdoding? Karen verhuist daarna terug naar Bergen, de plek van De Eetclub. Ze komt weer terecht in een wereld vol achterklap, leugens en bedrog. Ook heeft haar ex-minnaar Simon een belangrijke rol in dit verhaal, met verstrekkende gevolgen ... Waar het op neer komt, naar mijn mening, is dat niemand te vertrouwen is. In Debet is echte vriendschap een illusie.

Ik vond het verhaal vlot leesbaar, ik had het in een middag uit, maar niet bijster spannend. Drie sterren.

Meer recensies van