soap-thriller

Dazzle 16 juni 2019
Het oorspronkelijk als tv serie geschreven "den Fördömde" is na enige tijd wachten toe aan alweer het 6e deel in de serie boeken.
Sebastiaan Bergman lijkt het nu echt verbruid te hebben bij zowat alles en iedereen in zijn omgeving, en met name bij zijn dochter Vanja. Door een speling van het lot wordt hij toch weer bij een onderzoek betrokken en moet Vanja tegen wil en dank weer met hem samenwerken.

Het oordeel is een feest der herkenning en alle karakters die in de vorige vijf delen smoel kregen worden weer opgevoerd. het plot steekt degelijk maar niet echt spectaculair of verrassend in elkaar. Het leest gemakkelijk door de soepele schrijfstijl en het toegankelijke woordgebruik. Helaas ontwikkeld de serie serie zich meer en meer in de richting van een soap en de perikelen in de privé levens van de karakters gaan steeds meer de boventoon voeren. voor mij te en tegen het irritante aan. Deel zeven (als dat er komt) wordt aan of afhaken.

Meer recensies van Dazzle