Jammer van de fouten

EdwinK 06 juni 2019
Mooi boek, jammer alleen dat de uitgever/vertaler verzuimd heeft om het te lezen voor ze het uitgaven. Het bevatte flink wat foutjes die voorkomen hadden kunnen worden, zoals missende woorden, zinnen die niet goed liepen

In het één-na-laatste boek uit de hele riftwar cyclus komt alles langzamerhand tot elkaar, en de meeste personages komen weer terug.

In het vorige boek werden Miranda en Nakur opnieuw ten tonele gebracht, en ook in dit boek ontbraken ze niet. In de eerdere boeken vond ik Nakur een 'grappig ventje', zoals hij ook vaak werd aangeduid. Nu niet. Het kwam mij alleem nep over. Natuurlijk was Nakur niet echt Nakur, maar een demon in vermomming.

De personages van Hal, Martin en Brendan lijken echter te zijn geworden.

Doordat er zoveel verhaallijnen door het boek liepen, was het soms lastig om uit te maken wat er nu precies waar speelde. Als je dan ook nog eens te maken hebt met het feit dat sommige gebeurtenissen in een van de andere boeken gebeurt zijn is het haast nodig om alle boeken (20+) opnieuw te gaan lezen om een beetje op de hoogte te blijven.

De oude koning overlijdt, wie volgt hem op? Dreigt er een burgeroorlog?

Meer recensies van EdwinK