Onderwerp om nooit te vergeten!

boekenregen 19 juni 2019
De flaptekst van dit boek sprak me heel erg aan: een vrouw die ontdekt dat haar Duitse grootvader vlak voor de Tweede Wereldoorlog een joods bedrijf heeft overgenomen en hieraan onderzoeken aan verbindt. Mijn interesse voor de Tweede Wereldoorlog is heel groot, daarom heb ik dit boek ook gelezen, ondanks dat ik een 21-jarige student ben die het niet heeft meegemaakt en is geboren in de digitale wereld.

Het boek geeft feiten die ik nog niet had gelezen of gehoord en dat maakt het boek voor mij (en misschien voor veel anderen) heel interessant! Géraldine Schwarz maakt koppelingen tussen het verleden van haar (groot)vader vanaf de Eerste Wereldoorlog en de theorie die er is over die tijd.

Een nadeel vind ik dat de tekst in mijn ogen niet helemaal chronologisch wordt verteld, maar meer per onderwerp. Voor mij werkte dit een beetje verwarrend.

Als laatste wil ik hierover zeggen dat ik het goed vind dat dit onderwerp (de Tweede Wereldoorlog) blijft terugkomen, omdat we niet moeten vergeten wat er is gebeurd!

Meer recensies van boekenregen