Hannie Snels 26 oktober 2013
Schuilplaats - Linda Jansma

Het eerste stukje van het verhaal begint meteen al met volop spanning.
Daarna begint pas echt het volledige verhaal van dit boek.

Het gaat over Han en Maike die samen 2 kinderen van zichzelf hebben en verdereen groot aantal pleegkinderen.
Op een dag krijgen zij een telefoontje dat er een noodsituatie is en men vraagt of men nog 3 kinderen uit 1 gezin kan plaatsen. Het zijn meisjes. Het oudste meisje Nikki is 15 jr, Nadine is 2 jr en dan is er nog een baby Noelle van enkele maanden oud.

Telkens staat er tussen de verhaallijn in iets te lezen over een zeker persoon, Mus genaamd. Hij zit in de gevangenis en heeft overplaatsing aan gevraagd naar een gevangenis waar hij elke 4 weken een weekend vrij zal hebben.

Bij Han en Maike gebeuren telkens vreemde en rare dingen. Is er nu wel iemand s'nachts bij hun op de boerderij geweest of denkt Maike dat nu maar en dan verdwijnt plots Simon. Verder is er ook nog iets met de baby Noelle.

Schuilplaats is een ontzettend spannend boek en de titel past echt bij dit boek.
Het is weer op een geweldige manier geschreven. Het leest heerlijk vlot en als men eenmaal begint met lezen wil je het boek dan ook niet meer wegleggen.
Nou hoor Linda, dat is weer een grote topper hoor !!!
Voor mij heeft Schuilplaats van Linda Jansma dan ook een dikke 5 ***** verdient.

Meer recensies van Hannie Snels