Zonder gezicht

Eric Peters 22 juni 2014
Zonder gezicht is geschreven door Stefan Ahnhem, dit was het eerste boek wat ik van deze schrijver heb gelezen.
De schrijver woont in Stockholm en heeft ook de scenario"s voor de Wallander reeks op de tv geschreven.Zonder gezicht gaat over Fabian Risk een eigenzinnige rechercheur die Stockholm heeft verruild voor zijn geboortestad Helsingborg.Ze zijn nog niet gesetteld of Risk wordt gevraagd om mee te werken aan een moord,er is een moord gepleegd op n oud klasgenoot van Risk,de man is verminkt.Niet veel later wordt er een tweede klasgenoot van Risk vermoord,Risk vermoedt een link met t verleden en wil de zaak oplossen. In dit boek maken we kennis met de familie Risk, waar je n goed beeld krijgt over het leven van een politieman.Het boek leest makkelijk is  spannend doordat het boek is opgedeeld in aparte hoofdstukken leest het erg makkelijk,en je blijft geboeid.
Het boek laat je ook sommige plaatsen en plekken in Denemarken en Zweden beleven doordat de schrijver die vrij nauwkeurig beschrijft,wat ik ook leuk vind is dat de schrijver teksten van muziek in het verhaal gebruikt.Een klein min puntje vind ik dat de schrijver een hand geschreven brief gebruikt,deze brief leest een beetje moeilijk,maar ondanks dit minpunt vond ik het een mooi boek met een spannend verloop misschien dat er een andere afloop aan had mogen zitten.een mooi spannend boek wat je in een keer uit wilt lezen

Meer recensies van Eric Peters