Primrose Everdeen galmt er door de boxen. Je wordt slecht, weet niet wat je overkomt. Je biedt jezelf vrijwillig aan als tribuut om te voorkomen dat je zusje een pion zal worden in een gruwelijk spel, bekend onder de naam De Hongerspelen.

24 Tributen waaronder Katniss Everdeen die zichzelf heeft opgeofferd voor haar zusje, staan samen in één arena. Een strijd tussen leven en dood met maar 1 winnaar. Zal de ongetrainde Katniss het halen tegen de opgeleide tributen van district 1? Suzanne Collins schreef de spannende en razend populaire boekenreeks De Hongerspelen waarmee ze jong en oud kan bekoren.

Het is en boek dat heel erg verslavend werkt. Eens je eraan start, kun je niet meer stoppen. Het is een verhaal dat je nieuwsgierig maakt en je doet verlangen naar meer.

Een punt van negatieve kritiek vind ik het feit dat wanneer je de film hebt gezien, al de charmes van het boek verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zo kan je je fantasie niet op de vrije loop laten gaan, en dat vind ik echt jammer.

Ik zou het boek zeker en vast aanraden aan iedereen die de film nog niet heeft gezien. Hoewel ik het jammer vond dat er telkens beelden van de film voor mijn ogen verschenen, ben ik toch heel erg nieuwsgierig naar het tweede deel.

Reacties op: May the odds be ever in your favor

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 9,99