De idee dat je aan het einde van je leven een groot vraagstukken zou hebben opgelost, dat je zou weten hoe dat verdomde leven eindelijk in elkaar zit: ik weet het niet.

hugo van der wildt 21 oktober 2016
Zulke vraag is op zich zelf al een thriller zonder oplossing. Over het boek zelf. Voor mij althans zwak. De zoon is op zoek naar een verdwenen zeventiende- eeuws schilderij van een oude meester . De zoon lost dit zelf op zonder de hulp van de politie. Zo leert hij zijn vader ook beter kennen die zelfmoord heeft gepleegd. Een raadselachtige moord in het Afrikamuseum komt toevallig tot een oplossing via de zoon die een schuld van zijn vader moet betalen. De politie loopt wel door het verhaal maar komt weinig tot oplossingen. Tijdens deze zoektocht van de politie komt men wel wat te weten over de kunstwereld waar rare zaken gebeuren.

Meer recensies van hugo van der wildt