There is no decent place to stand in a massacre.

Waarom maar twee sterren? Het boek is verkocht als een thriller. Sorry maar ik weet niet waar ik hem moet plaatsen bij de thrillers. Voor mij is het SF boek. Mensen die bestraalt zijn door licht beginnen de samenleving uit te moorden. Waarom? Geen antwoord. De elektriciteit valt uit. Waarom? Geen antwoord. En ga zo maar voort. Dus twee sterren. Als SF is hij meer sterren waard maar ik ben geen fan van SF en weet niet dus waar ik hem moet plaatsen op die schaal.
Het is niet omdat het boek begint met het onderzoek van vele lijken en eindigt met dit onderzoek door de politie dat men volgens mij kunt spreken van thriller. De trektocht van een familie door het verwoeste Amerika en steeds oppassen voor de vijand is zeer mooi beschreven en kan volgens mij dadelijk verfilmt worden. Het verhaal bevat alle elementen hier voor.

Ik heb geen spijt dat ik het lezen heb maar in de toekomst zal ik deze schrijver toch niet dadelijk gaan lezen.

Meer recensies van hugo van der wildt