Leuke thriller

ineke barnhoorn 05 september 2014
Noordzee moorden Isa Maron

De jonge studente Kyra is doordat haar broer een lijk vind, als 1 van de eerste mensen ter plaatse. Kyra is erg geïnteresseerd in alles wat met moord e.d. te maken heeft. Ze leest boeken over forensisch onderzoek en is erg impulsief. Ze bemoeid zich op allerlei manieren met het moordonderzoek , zeker als blijkt dat ze het slachtoffer kent.
Ze maakt zich daardoor niet erg geliefd bij de mensen om haar heen. Haar moeder heeft liever dat ze zich bezig houd met haar schoolwerk aangezien ze dit jaar examen VWO doet; Maud Mertens de verantwoordelijke rechercheur omdat Kyra regelmatig in de weg loopt; haar vriendinnen op school omdat ze zich verraden voelen door Kyra. Kortom Kyra maakt zich met haar speurwerk niet echt geliefd.

Het boek volgt diverse gedachtes vanuit diverse hoofdrolspelers. Zo is er ook nog Sarina, het vermiste zusje van Kyra. Zij is op de leeftijd van Kyra vermist geraakt. Maar leeft ze echt niet meer of is ze gewoon weggelopen. Ook daarop probeerd Kyra het antwoord te vinden, maar ook dat valt niet mee omdat er over Sarina niet gesproken mag worden.

Het boek is voor mij iets teveel van alles. Het lijkt allemaal erg onwaarschijnlijk. Zo kan Kyra bijv. ongestoord rond neuzen op de plaats delict en gaat ze erg ver in haar zoektocht. Het moordverhaal vind ik overigens wel goed bedacht en ook erg beeldend, hoewel het waarschijnlijk ook komt omdat ik bekend ben met de moordplek. Dat maakte het dat ik het goed voor me zag.
Wat ik persoonlijk minder aan het boek vind, is dat er op 1 verhaallijn nog geen antwoord komt. Ik houd zelf meer van boeken met een kop en een staart.
Het boek las erg prettig en snel en ik zou het vervolg wel willen lezen, omdat het een leuk boek is om te lezen. Ik kan echter niet zeggen dat ik het een steengoed boek vind.

Meer recensies van ineke barnhoorn